Charmören

Tallinn din gamla charmör! Nu på väg hem med kvällsbåten efter ett mycket lyckat 1.5 dygn i vår södra grannstad. (Detta inlägg skrevs igår men publicerades först idag). Som jag skrev på Instagram, synd att Tallinnbåtarna är så äckliga, annars skulle man komma oftare.

Kom till hotellet redan 11:30, hade inte väntat oss ett rum så tidigt men vi fick ett som var ledigt om vi var okej med ett det ”bara” låg på tolfte våningen. Det var vi.

Sedan väntade tre timmar på hotellets spa. Jag tog en massage och en gudomlig ansiktsbehandling.

Här kan man va.

Fin utsikt överallt.

Mjuka, nymasserade ben i 2 m bred säng.

Efter spabehandlingarna tog jag ännu ett bad med herr Trump.

Sedan en drink i skybaren.

Slurp.

Hotellets lobby hade julstämning.

Tog taxi ut till Noa. Restaurangen består av två sidor, en lite mer casual (tänk Pastor) och en fine dining med endast en sjurätters avsmakningsmeny. Vi var eld och lågor och fick sätta oss till bords i Chef’s Hall som fine dining-sidan heter, beställde menyn, fick in lite bröd och grejer, beställde fördrink och skulle börja kolla vinlistan. Interiören var verkligen helt fantastisk, säkert det snyggaste jag sätt på en restaurang någonsin.

Då kommer värdinnan in och säger att hon missförstått, någon annan med samma efternamn som R skulle egentligen ha vårt bord, och det sällskapet stod nu ilsket och trampade i hallen. När vi bokade visste vi inte att det fanns två delar av restaurangen utan bokade helt enkelt bord till Noa rätt och slätt. Restaurangen var alltså helt fullbokad. Värdinnan menade att detta sällskap har kommit enda från Finland för att äta avsmakningsmenyn. Jag är kanske en av världens mest tillmötesgående personer och lite för snäll för mitt eget bästa. Men här stod jag på mig och sade att det inte är vårt problem och att de får fixa det. Snacka om antiklimax när man väntar sig värsta restaurangupplevelsen, och sedan tvingas stiga upp från sitt bord, lämna allt och gå över hela lokalen bort till andra sidan. Den andra sidan var helt okej, och vi fick hela middagen gratis så det blev en ändå en ganska billig kväll haha. Men lite av ett antiklimax blev det.

Men ja, dålig kommunikation mellan de som jobbade där, värdinnan lovade t.ex. att någon manager skulle komma och snacka med oss men ingen kom någonsin och vi orkade inte riktigt bry oss längre :)))

Nästa morgon vaknade vi upp till denna utsikt klockan 11.

Gick till Gamla Stans julmarknad. Så mysig! Drack glögg och frös i den iskalla vinden.

Frukosttallrik och cappuccino på ett mysigt café.

Glöggisar på julmarknad.  Måste panikköpa mössan på ZARA igår, det var SÅ KALLT.

Åt tidig middag på denna ultramysiga kvarterskrog i Gamla stan efter effektiv shopping.

Riku provade på husets egenbryggda öl.

Hann ännu med en kopp te i lobbyn före vi tog en taxi till terminalen. Vi skulle promenera först men det blåste upp till världens ISSTORM!

Mycket vinnande koncept detta! Rekommenderar verkligen Hotell Swiss varmt, det är verkligen superfräscht och lyxigt till ett överkomligt pris.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )